FB

3 oktober 2012

Helt otroligt, vilken föreläsning!


Ikväll så har jag haft en föreläsning om växthus, Drömmen om växthus. Jag måste säga att jag tyckte att det var helt otroligt! De som anordnade (Kungsbacka trädgårdsvänner) hoppades på att vi skulle bli runt 20, men det kom hela 46 gäster! Kul kul kul!!
Jag hoppas att det verkligen gick in att man skall ha växthuset nära köket, vet inte hur många gånger som jag sa det. Det är verkligen kul att hålla föreläsning. Men så står man där och pratar och pratar, och sedan så tänker jag fast det här kan ju alla redan. Så börjar jag fundera på varför de är här, och förhoppningsvis så får alla med sig något som ligger och gror i dem.

Något som glade mig är att det va flera som kom fram och berättade att de läste min blogg, och undrade varför jag inte har skrivit något här, om att jag skulle ha föreläsningen. Finns bara en förklaring, ont om tid men mitt intresse är lika starkt.

För er som inte vet så mycket om mig och kanske tittar in här efter föreläsningen så tänkte jag presentera mig lite.
Jag heter Sabina, 25år och är gift med min man Lars-Åke. Tillsammans så har vi två virvelvindar till söner, 2år och 4år. Under nästa vår kommer vi att flytta från Lindome till Anneberg. Där jag skall börja odla på lite större yta, 1500m2. Hur många år det tar innan det blir som på min ritning, vet jag inte men någon gång. Jag jobbar som frisör på heltid och har min odling som hobby, och delar gärna med mig av mina erfarenheter. Tveka inte på att maila till mig, jag älskar att få frågor. Om ni tycker att det är lättare att kontakta mig på Facebook, så finns jag där med. och lägger upp lite mer där också.

Slängde in en gammal bild på min värmefläkt.

Hoppas att ni fick med er något hem i kväll, och tusen tack!

Man skulle kanske göra en föreläsning om köksträdgårdsodling, vad tror ni skulle ni komma på den?

/Sabina

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att det kom så många intresserade och lyssnade på din föreläsning.
    Alltid kul att prata till människor som har liknande intressen.

    Nästa vecka ska jag föreläsa om frösådd, det är mitt brinnande intresse. Hoppas och tror det kommer många och lyssnar.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Sabina och TACK för igår. Jag är en av dem som redan har växthus. Jag kallar mitt växthus för Vinkastet. Utan odlingsbäddar, har endast vinstockar i marken.
    Jag har en blogg, där du kan se hur det ser ut.
    ( bloggandet har haft en paus, men hoppas att jag snart kommer igång igen )
    Mitt senaste projekt är flera odlingsbäddar på friland, och att utöka frukt lunden.
    Ha det gott, Kia Kopfinger ( trädgårdstok och biodlare )

    SvaraRadera
  3. Jisses, det ser ju ut som en byggfläkt! Hur stort växthus har du? I fjol fick ett konvektorelement hålla temperaturen i uterummet men det kanske finns något mer energisnålt alternativ?

    SvaraRadera
  4. Hej Sabina.
    Hittade din blogg först idag och det känns ju märkligt. Borde stött på den långt tidigare. Trevlig och informativ blogg. Johannes / FarbrorGrön

    SvaraRadera