FB

21 november 2012

Lyckebo och höstmys

 Nu är det länge sedan som jag skrev något till er, jag hoppas att ni tålamod ett litet tag till. Vi håller på för fulla segel med huset. Det blir inte någon flytt till jul, som vi tänkte först. Men den som väntar på något gott... Här kommer en bild innanför väggarna också.
Sedan har jag även bytt arbetsplats, och jobbar lite med att komma igång där nu. Vilket känns toppen!

Även om jag inte skriver så ofta just nu, så svalnar inte mitt trädgårdsintresse! Förra vecka så ringde en trädgårdsförening, som kontaktat mig tidigare. Så i Mars skall jag åka och hålla en föreläsning i Gråbo! Jag har fått jättepositiv respons på föreläsningen som jag hade, Drömmen om växthus. Förra veckan kom en arbetskamrats kund fram till mig. - Men det är ju du! (jag förstod inget alls, utan började fundera på vart vi hade träffats!) Du känner inte mig, men mina vänner pratar så om din föreläsning. De va helt lyriska efter den,  och jag som inte kunde komma! Detta värmde verkligen att få höra!

Här hemma hos mig så har allt fått gå i ide, vattenkannorna är inne i växthuset, och på deras krokar hänger nu fågelmatarna. Grönkål och brysselkål är det ända som står kvar i landet. Där tänkte jag att grönkålen skulle få bo, i alla fall fram till jul.

Nere i källaren är det fullt med växter som fått flytta in. Under lysrören står nu amaryllisarna. Jag tror inte att de kommer att blomma till jul. Jag plockade in dem lite sent, så det tog ett litet tag innan de vissnade ner. Men för mig får de gärna blomma till våren också. Mina frösådda har klarat sig, men innan de blommar tar det nog några år till. Fast jag skall inte ge upp, det skall bli spännande att se vilka färger de får.

Min man var så orolig att de gröna tomaterna som jag syltade i år inte skulle räcka, så han köpte 18kg till!!!
Tur att man sparar på burkar =)

Ha en underbar vecka mina vänner!

/Sabina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar