FB

24 januari 2013

Nu växer det så det knakar

 Nu ikväll så var jag nere och kollade till mina små plantor. Man nästan hör när de växer. Jag rikigt njuter av denna tiden. Att så och omskola är nästan halva nöjet. Jag har konstaterat att jag är en "frönörd". Att sitta och så, för att seda se när det gror är ju helt underbart.

Det är lite kul att mina penseer ser så fina ut (tycker jag i alla fall). Det ska bli kul att se hur de tar sig. Eftersom att jag inte är någon blommänniska, så har jag inte så mycket  erfarenhet av dem.

När jag var iväg med kungsbacka trädgårdsvänner i höstas, hos Peter Korn. Så fick jag några frön med blå bergvallmo. Vad jag har förstått så skall de vara lite små känsliga. Men jag blev glatt överraskad när jag såg att de hade grott. Nu får jag hålla tummarna att de klarar sig!

/Sabina

2 kommentarer:

  1. Hej Sabina!
    Jag är vaken igen! :D Har varit i ide och surat hela vintern då odlingen blev så kass förra året...
    Tänkte bara meddela dig att det är bl.a. tack vare dig att jag kom igång med sådd i år :) Alla dina fina små bebisar!!! Superfina.
    Skall vi ta en fika snart? Jag har tyvärr inget att skryta om då jag började bara den 28 januari så hos mig är det inget att se :( Men jag kommer gärna till dig någon dag om det går bra....
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du fått inspiration!!!
    Det hade varit jättekul att träffas snart!
    Kram

    SvaraRadera